Vývoj řeči u dětí, dítěte – Praha 4
Vývoj řeči u dětí je proces, který začíná již v prvních měsících života a pokračuje až do puberty. Během této doby dítě postupně získává schopnost komunikovat s okolím pomocí slov a vět.
1KUČEROVÁ Michaela, Mgr.- logopedie
Nabízíme služby v oblasti klinické logopedie pro děti i dospělé, především se zaměřením na poruchy komunikace u dětí a dospělých s autismem. Dále s poruchou rozumění řeči, elektivního mutismu, stavy po CMP, polytraumatech, ale i nápravy hlásek, vývojové dysfázie, dysartrie a poruchy příjmu potravy.
2Klinická logopedie s.r.o.
Poskytujeme péči a poradenství pro narušenou komunikační schopnost dětí i dospělých, například dyslalie, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie či afázie. Dále nabízíme pomoc při mutismu, myofunkčních poruchách, poruchách při dětské mozkové obrně.
3Hulínová-Mihalcová Ilona, Mgr.
Provoz logopedické ordinace zaměřující se na nápravu řeči dětí i dospělých a nápravu vývojových poruch učení u dětí. Specializujeme se i na metodická pomoc učitelům, konzultace k odkladu školní docházky, testy rizika poruch učení, odborné posudky k integraci či pomoc při přípravě IVP.
Firmy v dalších lokalitách
Obce v lokalitě Praha 4
Vývoj řeči u dětí, dítěte v lokalitě Praha 4 – detailní popis
1. Fáze pláče a křiku
V prvních měsících života dítě komunikuje především pláčem a křikem. Tyto zvuky jsou pro něj jediným způsobem, jak vyjádřit své potřeby a emoce. Postupně se však začíná učit, že různé zvuky mohou mít různé významy a že pomocí nich může ovlivnit své okolí.
2. Fáze švitoření a štěbetání
V této fázi dítě začíná produkovat zvuky, které připomínají švitoření a štěbetání. Tyto zvuky jsou pro něj zábavné a snaží se je opakovat. Postupně se učí, že různé zvuky mohou mít různé významy a že pomocí nich může komunikovat s okolím.
3. Fáze jednoslovných výrazů
V této fázi dítě začíná produkovat jednoslovné výrazy, jako například ""mama"", ""táta"" nebo ""káva"". Tyto výrazy jsou pro něj jednoduché a snadno zapamatovatelné. Postupně se učí, že pomocí těchto výrazů může vyjádřit své potřeby a přání.
4. Fáze dvouslovných vět
V této fázi dítě začíná skládat dvouslovné věty, jako například ""mama pít"" nebo ""táta auto"". Tyto věty jsou pro něj složitější, ale stále se učí, jak pomocí slov komunikovat s okolím.
5. Fáze složitějších vět
V této fázi dítě začíná skládat složitější věty, které obsahují více slov a jsou gramaticky správné. Tyto věty jsou pro něj náročné, ale stále se učí, jak pomocí slov vyjádřit své myšlenky a emoce.
v oblasti Praha 4 se vývoj řeči u dětí odehrává podobně jako v jiných obcích. Děti se postupně učí komunikovat s okolím pomocí slov a vět a postupně se zdokonalují v gramatice a slovní zásobě. Rodiče a učitelé hrají v tomto procesu klíčovou roli a pomáhají dětem rozvíjet jejich řečové schopnosti.