Vývoj řeči u dětí, dítěte – Praha 4

Vývoj řeči u dětí je proces, který začíná již v prvních měsících života a pokračuje až do puberty. Během této doby dítě postupně získává schopnost komunikovat s okolím pomocí slov a vět.

1–3 firem z 3 nalezených Filtry

1KUČEROVÁ Michaela, Mgr.- logopedie

Nabízíme služby v oblasti klinické logopedie pro děti i dospělé, především se zaměřením na poruchy komunikace u dětí a dospělých s autismem. Dále s poruchou rozumění řeči, elektivního mutismu, stavy po CMP, polytraumatech, ale i nápravy hlásek, vývojové dysfázie, dysartrie a poruchy příjmu potravy.

2Klinická logopedie s.r.o.

Poskytujeme péči a poradenství pro narušenou komunikační schopnost dětí i dospělých, například dyslalie, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie či afázie. Dále nabízíme pomoc při mutismu, myofunkčních poruchách, poruchách při dětské mozkové obrně.

3Hulínová-Mihalcová Ilona, Mgr.

5.0
★★★★★
★★★★★
(1)
Vokáčova 1181/6, Praha 4 - Michle Bezdlužná

Provoz logopedické ordinace zaměřující se na nápravu řeči dětí i dospělých a nápravu vývojových poruch učení u dětí. Specializujeme se i na metodická pomoc učitelům, konzultace k odkladu školní docházky, testy rizika poruch učení, odborné posudky k integraci či pomoc při přípravě IVP.


Firmy v dalších lokalitách

Obce v lokalitě Praha 4


Vývoj řeči u dětí, dítěte v lokalitě Praha 4 – detailní popis

V následujícím textu se budeme zabývat tím, jak se tento proces odehrává a jaké jsou jeho hlavní fáze.

1. Fáze pláče a křiku

V prvních měsících života dítě komunikuje především pláčem a křikem. Tyto zvuky jsou pro něj jediným způsobem, jak vyjádřit své potřeby a emoce. Postupně se však začíná učit, že různé zvuky mohou mít různé významy a že pomocí nich může ovlivnit své okolí.

2. Fáze švitoření a štěbetání

V této fázi dítě začíná produkovat zvuky, které připomínají švitoření a štěbetání. Tyto zvuky jsou pro něj zábavné a snaží se je opakovat. Postupně se učí, že různé zvuky mohou mít různé významy a že pomocí nich může komunikovat s okolím.

3. Fáze jednoslovných výrazů

V této fázi dítě začíná produkovat jednoslovné výrazy, jako například ""mama"", ""táta"" nebo ""káva"". Tyto výrazy jsou pro něj jednoduché a snadno zapamatovatelné. Postupně se učí, že pomocí těchto výrazů může vyjádřit své potřeby a přání.

4. Fáze dvouslovných vět

V této fázi dítě začíná skládat dvouslovné věty, jako například ""mama pít"" nebo ""táta auto"". Tyto věty jsou pro něj složitější, ale stále se učí, jak pomocí slov komunikovat s okolím.

5. Fáze složitějších vět

V této fázi dítě začíná skládat složitější věty, které obsahují více slov a jsou gramaticky správné. Tyto věty jsou pro něj náročné, ale stále se učí, jak pomocí slov vyjádřit své myšlenky a emoce.

v oblasti Praha 4 se vývoj řeči u dětí odehrává podobně jako v jiných obcích. Děti se postupně učí komunikovat s okolím pomocí slov a vět a postupně se zdokonalují v gramatice a slovní zásobě. Rodiče a učitelé hrají v tomto procesu klíčovou roli a pomáhají dětem rozvíjet jejich řečové schopnosti.